In en om het water - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Margot Bary - WaarBenJij.nu In en om het water - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Margot Bary - WaarBenJij.nu

In en om het water

Blijf op de hoogte en volg Margot

17 Juni 2015 | Spanje, Fisterra

Een gesprekje langs de vloedlijn:
''M: Heb je nog niet genoeg van het wandelen?
R: Ik heb nog nooit zoveel gelopen op de eerste dag van mijn vakantie.
M: Je bent hier ook niet voor de lol, schat. Je moet me immers helpen met afbouwen.
R: Heuh?!''

Reinier komt dinsdagmiddag aan. Haalt bij aankomst de huurauto op en rijdt direct van Santiago Airport naar Muxía. Diezelfde dag loop ik mijn allerlaatste wandeling (zónder rugzak) van Finisterre naar Muxía, zo'n 29 km. Ik kom daar aan als Reiniers toestel landt. De laatste vijf kilometer loop ik over bospaden, met geregeld zicht op de oceaan. Ik zet de muziek op die ik het best bij dit moment vind passen: Concierto de Aranjuez. Bij het grootse crescendo loop ik met mijn wandelstokken te zwaaien en als een bezetene mee te blèren. Gelukkig is de route heel erg stil...
En dan en ik er. Ben ik uitgewandeld.
Ik oriënteer me in het stadje en haal mijn derde 'compostella' (diploma/verklaring) op.
Mijn missie is volbracht. Het afrondende feestje, vier dagen met Reinier, kan beginnen.

Het is heerlijk Reinier na ruim zes weken weer te zien. Samen genieten we van het einde van de wereld, Finisterre. Een leuk stadje waar pelgrims transformeren in toeristen. Alleen de 'witte sokjes' verraden dat ze de afgelopen weken wel degelijk hebben gewandeld. We bezoeken samen de kaap, rapen schelpen op het strand, liggen in een stille duinpan te zonnen, eten veel vis en zien de zon in de zee zakken.
Hier en daar zie ik nog een bekende.
Na een wandeling zien we diverse mensen en politie voor ons hotel staan. Iedereen staart naar de zee. Triest te zien hoe de waterpolitie een lijk van een man uit het water vist, niet ver bij ons vandaan. Dan vraag je je zoveel af. Had hij gedronken, hoe is hij te water geraakt, wie zoekt hem?

Morgen brengen we een bezoekje aan O Coruña (een tip van mijn leraar Spaans) en dan sluiten we af met twee dagen Santiago de Compostela. Daar wil ik mijn laatste Caminostappen herbeleven en hopelijk het wierookvat zien zwaaien in de kathedraal. Ik wil dit zo graag aan Reinier laten zien.
Zaterdagmiddag vliegen we terug naar Nederland en is het allemaal voorbij.

Dagetappe:
Dag 43: Finisterre - 0 km
Dag 44: Finisterre - Muxía 29 km
GEEN DAGETAPPES MEER. HET LOPEN iS KLAAR!!!

Liefs van Margot

  • 17 Juni 2015 - 23:54

    Ria Versluis:

    Je hebt karakter hoor......en wat een geluk moet het zijn eerst deze prestatie en dan de heerlijke dagen en het weer zien......Het is gegund.liefs voor jullie

  • 18 Juni 2015 - 00:03

    Frank:

    Wat fijn dat jullie de laatste dagen samen afscheid kunnen nemen van de camino. Geniet van jullie dagen in Spanje. Liefs, Frank

  • 18 Juni 2015 - 00:03

    Frank:

    Wat fijn dat jullie de laatste dagen samen afscheid kunnen nemen van de camino. Geniet van jullie dagen in Spanje. Liefs, Frank

  • 18 Juni 2015 - 01:12

    Judith:

    Super gedaan Margot, maar ook Reinier! Want zo iets moois beleven kon ook door zijn steun. Misschien begint je echte Camino nu pas....veel plezier daar nog samen!!liefs van Judith

  • 18 Juni 2015 - 07:29

    Diny:

    Wat heerlijk Margot dat je dit alles hebt volbracht.Veel dank voor je leuke reisverslagen die ik met veel plezier heb gelezen.Ik wens jullie nog een paar hele mooie dagen en een goede thuisreis.groetjes van Diny

  • 18 Juni 2015 - 07:50

    Sylvia:

    Hier was het allemaal om te doen. Wandelen en vooral het einde van je doel halen. Het is gelukt! Van harte gefeliciteerd! Geniet nog heerlijk na deze dagen, kus, Sylvia

  • 18 Juni 2015 - 08:30

    Joan :

    Yeeeeeeeeehhhh, je hebt je doel bereikt. Een avontuur voor het leven! Wat is het snel voorbij gegaan. Was Reinier blij en gelukkig om je weer te zien :) Wij vinden het zó jammer dat we je leuke verhalen niet meer hebben. We hingen aan je lippen!! Maarja, binnenkort zien we je weer live. Natuurlijk veeeeeeeeel leuker. Geniet nog even daar. See you soooooon. Dikke kusssszzzzzzzzzz van je collega's

  • 18 Juni 2015 - 08:49

    Kimberly (SRC):

    Super goed gedaan Margot! Wat heb ik genoten van je geweldige verhalen. Veel plezier nog met Reinier en geniet er nog even van. Tot snel. Xx Kimberly

  • 18 Juni 2015 - 08:54

    Daphne Reinderts :

    Waaaawi geweldig gedaan Margot. Gefiliciteerd met deze geweldige prestatie. Geniet heerlijk van het samen zijn met Reinier. Ben benieuwd wat je volgende uitdaging wordt. Dank voor je mooie vehalen. Die ga ik missen. Liefs Daphne

  • 18 Juni 2015 - 09:02

    Ellen:

    Lieve allebei, wat een geweldige reis moet dit zijn geweest. Voor jullie allebei! Reinier is natuurlijk een ongelofelijke topper die jou deze 'vrijheid' geeft. Fijn dat jullie nog een paar dagen samen kunnen genieten van dit mooie land! En tot gauw!!! Want daar verheug IK me dan weer op!!! XXX

  • 18 Juni 2015 - 10:15

    Winnifred:

    TOP!!!! lfs

  • 18 Juni 2015 - 11:16

    Hetty:

    Een geweldige prestatie van jou Margot en van Reinier je los te laten en dit jou allemaal te gunnen,wat een SUPER stel mensen zijn jullie toch samen!
    Ik prijs mij een gelukkig mens jullie in mijn omgeving te hebben.
    Mooi ook de af ronding die je samen nog gaat beleven,geniet samen van deze fijne belevingen en natuurlijk van elkaar want ik kan mij zo bedenken dat jullie weer heeeeeeeeeel verliefd zijn!
    Wat zal ik dit alles gaan missen,heel veel dank voor de prachtige en bijzondere belevenissen!
    Een dikke kus voor beiden,
    Hetty

  • 18 Juni 2015 - 12:45

    Yvonne En Peter:

    Nogmaals chapeau, Margot.
    Ik wens je nog een paar heerlijke en leuke dagen met Reinier want als dat voorbij is, gaat het 'normale' leven weer beginnen......
    Voor zaterdag een goede reis terug en misschien tot ziens.
    Liefs en groetjes, ook van Peter,
    Yvon

  • 18 Juni 2015 - 15:53

    Peter De Jongh:

    Je zult het nog eens missen; afkicken zonder cold Turkey! Maar geniet vooral, ik heb genoten van je verslagen. liefs Peter

  • 18 Juni 2015 - 16:39

    SInka:

    Lieve Margot gefeliciteerd het is je gelukt!!! Nog even lekker genieten x

  • 18 Juni 2015 - 17:06

    Wim En Ineke:

    Nu lekker relaxen met Reinier en natuurlijk zon,zee en een lekker Spaans hapje er tussendoor.
    Wij hebben genoten van belevenissen.
    Zien jullie misschien snel weer.
    Volgende week reizen wij af naar het zuidelijk deel van het prachtige Spaanse land.
    Lieve groet en hasta luego.
    Ien en Wim

  • 18 Juni 2015 - 17:27

    Marja:

    Fantastische prestatie Margot. Daar zul je nog vaak over vertellen. Grote bewondering voor jou. Geniet lekker met Reinier van nog een paar mooie dagen.
    Liefs
    Marja

  • 18 Juni 2015 - 18:39

    Marian Z:

    Heerlijk Margot, nu nog lekker nagenieten samen met je mannetje! Hier zul je weer snel opgeslokt worden door het normale leven.Hoop je snel in Nederland te zien.
    Liefs, Marian

  • 18 Juni 2015 - 19:41

    Karin:

    Wat een prestatie, ongelofelijk! Wat zal je hoofd bijna barsten van alles wat je hebt gezien en beleefd en al die mensen die je hebt ontmoet. Heerlijk om het samen met je lief af te sluiten. Zal best afkicken zijn denk ik, van het lopen en deze hele trip waar je zolang mee bezig bent geweest, back to normal en back to business, ook wel weer even moeilijk, maar straks weer je hele gezin om je heen, ook weer fijn!
    Liefs, Karin xx

  • 18 Juni 2015 - 22:58

    Tineke Stofkoper:

    Lieve Margot, Wat een geweldige prestatie, ik doe het je niet na, maar heb wel een fantastische beeld gekregen van je reis. Ben zo benieuwd naar foto's!!! Misschien is het mogelijk ze een keertje te zien. Geniet!!!!! dan de dagen met Reinier en geniet van al je ervaringen.
    xx Tineke

  • 19 Juni 2015 - 16:53

    Miranda:

    Wat een prestatie Margot! Petje af. je hebt het beleefd en zit waarschijnlijk vol verhalen en herinneringen. Voor de rest van je leven. Een belevenis waar je trots op mag zijn.
    Liefs, Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 18 Maart 2015
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 42125

Voorgaande reizen:

04 Juni 2019 - 16 Juni 2019

Camino Primitivo

13 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Mijn Walk of Wisdom

18 Juni 2017 - 18 Juni 2017

Nacht van de Vluchteling

16 Mei 2017 - 01 Juni 2017

Portugese caminho

08 Augustus 2015 - 09 Augustus 2015

Trekvogelpad, van Bergen naar Enschede

03 Mei 2015 - 20 Juni 2015

Pelgrimsroute naar Santiago de Compostela

19 Augustus 2016 - 30 November -0001

Pieterpad

Landen bezocht: