Pieterpad - Reisverslag uit Glimmen, Nederland van Margot Bary - WaarBenJij.nu Pieterpad - Reisverslag uit Glimmen, Nederland van Margot Bary - WaarBenJij.nu

Pieterpad

Blijf op de hoogte en volg Margot

20 Augustus 2016 | Nederland, Glimmen

Iets nieuws
Ruim een jaar geleden maakte ik een droom waar en liep ik de Camino, van Zuid-West Frankrijk naar Santiago de Compostela in het Spaanse Galicië. Ik lijk sindsdien echt behept met het wandelvirus. Wil naar buiten, nieuwe paden ontdekken, gebieden leren kennen, mensen ontmoeten, inspannen en ontspannen tegelijk en mijn hoofd leegmaken. En dat kan allemaal - zo heb ik ondervonden - door het maken van lange afstandswandelingen.
Na mijn Camino naar Santiago startte ik een nieuw project: ik bewandelde het prachtige Nederlandse Trekvogelpad (zie gelijknamig blog), van Bergen N-H naar Enschede. Iedere maand een weekend, steeds met iemand anders. Ik genoot er acht weekends lang met volle teugen van. Reinier wilde niet mee, wandelen interesseerde hem niet.

Maar mijn enthousiasme deed toch iets met hem. Langzaam maar zeker raakte hij toch enigszins enthousiast en bedacht hij dat' ie het misschien ook maar eens een weekje moest proberen. Nou, dat was niet tegen dovemansoren gezegd; ik trok meteen de agenda en plande deel 1 van het vermaarde Pieterpad: van Groningen naar de Achterhoek, eind augustus. Rugzakje gepakt, bed en breakfasts geboekt en stappen maar.
Lees hier over onze ervaringen; waarschijnlijk komt er één verhaaltje per provincie. En misschien ben jij het ook, maar ik ben zeker heel nieuwsgierig hoeveel provincies ik samen met Reinier doorkruis.
Dus heel binnenkort lees je hier Pieterpad 1, Groningen met Reinier.
Liefs, Margot

  • 20 Augustus 2016 - 21:29

    Bouwe :

    Heel mooi plan. Wij zijn weer benieuwd naar jullie verhalen.
    Veel succes en mooi wandelweer.
    Bouwe en Ghislaine

  • 20 Augustus 2016 - 22:11

    Marlene:

    Top, Margot en enthousiasmeren is één. Veel plezier!


  • 21 Augustus 2016 - 05:09

    Leon:

    Ben natturlijk weer heel benieuwd naar je verslag. Sterkte voorjullie beiden en vooral geniet.

  • 21 Augustus 2016 - 10:57

    Marieke Vermeulen:

    In Friesland loopt het Pieterpad vlak bij ons huis! Met gasten verblijf!

  • 21 Augustus 2016 - 11:32

    Hetty Hoekstra:

    Hallo lieve beiden,
    wat is dit leuk om te lezen,nu jullie samen op deze manier op stap,heel spannend hoor en top van jou Reinier,het gaat vast helemaal slagen!!!!
    veel wandel plezier samen.
    Liefs Hetty

  • 21 Augustus 2016 - 13:10

    Marian:

    Wat leuk dat jullie dit nu samen doen. Vandaag veel regen op jullie pad, denk ik. Gelukkig is dit maar tijdelijk want het gaat prachtig weer worden. Heel veel plezier samen! Kus, Marian

  • 21 Augustus 2016 - 14:33

    Marc Bense:

    Heel leuke dagen wens ik jullie samen Margot en Reinier!
    Vanaf a.s. dinsdag wordt het écht leuk met dan prachtig weer.

  • 21 Augustus 2016 - 17:02

    Ria Versluis:

    wat ontzettend leuk...VOL VERWACHTING KLOPT ONS HART...
    ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 18 Maart 2015
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 42162

Voorgaande reizen:

04 Juni 2019 - 16 Juni 2019

Camino Primitivo

13 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Mijn Walk of Wisdom

18 Juni 2017 - 18 Juni 2017

Nacht van de Vluchteling

16 Mei 2017 - 01 Juni 2017

Portugese caminho

08 Augustus 2015 - 09 Augustus 2015

Trekvogelpad, van Bergen naar Enschede

03 Mei 2015 - 20 Juni 2015

Pelgrimsroute naar Santiago de Compostela

19 Augustus 2016 - 30 November -0001

Pieterpad

Landen bezocht: