Wordt' ie al je vriend? - Reisverslag uit Sansol, Spanje van Margot Bary - WaarBenJij.nu Wordt' ie al je vriend? - Reisverslag uit Sansol, Spanje van Margot Bary - WaarBenJij.nu

Wordt' ie al je vriend?

Blijf op de hoogte en volg Margot

10 Mei 2015 | Spanje, Sansol

Die vraag, lieve mensen, kreeg ik gisteren. En ik moet je zeggen, ik twijfel nog over het antwoord. Over een week zeg ik misschien wel ja, maar nu vind ik 'm, áls ik 'm mijn vriend noem, wel een heel zware!

Ik zit met mijn voeten in een ijskoud badje bij een pelgrimsherberg. Heb er vandaag 29 km in de brandende zon op zitten. Best pittig. Maar een koude douche, voetenbadje én dat ene San Miguel biertje doen wonderen. Morgen gewoon weer een korter programma doen, want het blijft warm, zeggen ze.

Je ontmoet hier zoveel mensen. Maar je weet nooit wie je weer gaat tegenkomen. Soms neemt iemand ineens een andere 'afslag' en kom je hem drie dagen later, als je zit te genieten van een ontbijtje op een zonnig terras, ineens weer tegen. Maar Marion uit Voorhout bijvoorbeeld, kom ik steeds weer tegen. We lopen veel samen en praten over van alles, van het leven en je twijfels en dan weer bijvoorbeeld over bekende Nederlanders. Soms zeggen we, ik moet weer even alleen lopen en als we elkaar dan weer de volgende dag ofzo zien, lopen we toch weer samen op. Zo gaat dat met contacten op de Camino.

Jullie horen het. Het gaat goed met me en ik geniet. Ben trots op en blij met mijn lijf dat deze ontberingen toch maar mooi doorstaat. Daar heb ik hard mijn best voor gedaan; dat was dus niet voor niets.

Speciale plek:
Het pelgrimsmonument op Alto de Perdón tussen Puenta la Reina en Estella. Bovenop een berg, na een pittige klim.

Bijzonder moment:
Ik loop met Mark (USA) en Marion (NL) langs een kronkelend riviertje en ineens is daar een waterval. Een fotomomentje. Van de andere kant naderde ons een Spaans echtpaar. Hij bood ons aan de foto's te nemen en begon gedichten over de camino te declameren. Toen zong hij een mooi Camino-lied voor ons. Ten slotte zei hij: 'Op de camino draagt de wind je naar volgende pleisterplaats, de regen spoelt je zorgen weg en de zon laat je stralen.'

Bijzondere mensen:
Leyla, we hebben samen haar 26e verjaardag gevierd in Pamplona. Belgisch. Heeft eerst week gelopen met haar moeder Ann, maar gaat nu alleen verder, zeer low budget. Heerlijk mens, zit vol tattoos, enkele piercings, maar vooral vol energie en levendigheid. Iedereen kent haar en iedereen omarmt haar. Vanmorgen wandelde ik door een bos en ineens zat ze daar. Als een bosnimf op een veldje. Ze had daar gekampeerd (sjouwt dus ook tent en toebehoren op haar rug mee) en was net wakker. Niet gehinderd door snurkende mannen in de slaapzaal van een herberg, wel een beetje door de 'herrie' van de vogels. Een bijzonder mens.

Mijn trajecten:
1: St Jean Pied de Port - Orrison 8 km
2: Orrison - Roncesvalles 17 km
3: Roncesvalles - Larrasoaña 27 km
4: Larrasoaña - Pamplona 15 km
5: Pamplona - Puenta la Reina 24 km
6: Puenta la R - Estella 23 km
7: Estella - Sansol 29 km

Spreuk van de dag:
Stilte laat horen wat je niet weet.

Tot de volgende keer!
Dikke kus,
Margot

  • 10 Mei 2015 - 21:19

    Christine:

    Supergaaf om te lezen Margot!! Wat zul je genieten inderdaad. Blijf daar lekker mee doorgaan ;) Ik vind het knaaaaaaaap!

  • 10 Mei 2015 - 21:34

    Judith:

    Wat een leuk verslag weer Margot!
    En wat ga je hard zeg!! Neem je gauw een dagje vrij?? Of vraagt je lijf daar toch nog niet om? Dikke x van je trotse zusje!!

  • 10 Mei 2015 - 22:12

    Louisanne:

    Wat schrijf je toch leuk! Wordt helemaal in je verhalen meegenomen. Geniet van de bijzondere mensen en het mooie weer en succes nog even!
    Liefs louisanne

  • 10 Mei 2015 - 22:58

    Jo:

    dank weer voor je verhaal Margot ! Ik heb diepe bewondering voor je, maar ben stiekem best jaloers. X

  • 10 Mei 2015 - 23:02

    Brigit:

    Je bent een held Margot, wat geweldig dit! Heerlijk om je belevenissen te volgen. Go girl!

  • 11 Mei 2015 - 07:48

    Carla Pichel:

    Wow, heel indrukwekkend en mooi! X

  • 11 Mei 2015 - 08:29

    Ella:

    Alsof ik er weer loop, geweldig om te lezen.
    Ik wil zo weer terug en de wandeling afmaken, krijg steeds meer de kriebels, ondanks dat het wandelen mij tegenviel.
    Succes en veel wandelplezier.
    Groetjes Ella

  • 11 Mei 2015 - 09:19

    Yvonne En Peter:

    Wat weet je de dingen toch altijd leuk op papier te zetten, Margot.
    Het leest alsof we er zelf ook bij zijn.
    Peter vond het ook leuk om te lezen en vind het maar dapper wat je allemaal doet.
    We kijken al uit naar je volgende verslag en wensen je weer veel plezier en mooi weer.
    Dikke kus van ons !

  • 11 Mei 2015 - 10:27

    Joke Van Reenen :

    Wat een bijzondere ervaring toch,jezelf en anderen hierin te leren kennen...zo te horen gaan deze ontberingen je goed af, de posieve krachten van de natuur en onbekenden dragen je hier maar weer doorheen Margot... En wat is het leven toch mooi als je kunt doen wat je wilt doen, niet geremd door dagelijkse beslommeringen en dat je toch maar mooi trots kunt zijn op een lichaam waarmee je dit kunt doen..... Take good care ......reis met je mee....

  • 11 Mei 2015 - 10:34

    Hetty:

    Wat fijn dacht ik net er is weer een verslag van Margot,snel een ontbijtje en dan weer genieten van je reisverslag!
    En genieten was het natuurlijk weer,wat een heerlijke bijzondere mensen ontmoet je toch,ik weet zeker dat zij jou ook zo'n mooi en bijzonder mens vinden!

    Fijn dat het weer zo mooi is.
    In gedachten wandel en geniet ik met je mee.
    Veel liefs en een dikke kus.
    Hetty

  • 11 Mei 2015 - 11:14

    Diny:

    Dat klinkt allemaal heel goed Margot ik wens jou een prachtige voortzetting van je missie

  • 11 Mei 2015 - 15:36

    Anke:

    Je gaat snel Margot, dat het nu al zo heet is, dat had ik niet verwacht. Maar als ik het zo lees vermaak je je prima, heerlijk wandelen, je hoofd leeg en genieten!! Kus

  • 11 Mei 2015 - 17:24

    Tineke Stofkoper:

    Mooi die spreuk van de dag Margot. Bijzonder allemaal!

  • 11 Mei 2015 - 19:50

    Charlotte:

    Goede voorbereidingen en een 'open vizier'. Re-spect! Prettige voortzetting van de Camino.

  • 11 Mei 2015 - 22:00

    Saskia Dominguez:

    Animo Margot!! Prachtig geschreven, zie het helemaal voor me.. en de temperaturen zijn buitengewoon hoog.. hopelijk blijft het niet lang zo warm. Heel veel plezier en hou ons op de hoogte! Je spaanse buurvrouw van Sparrendaal die je tegenkwam toen je aan het oefenen voor het Camino was.. Buen Camino!

  • 11 Mei 2015 - 23:29

    Herman En Tineke Van Sambeek:

    Hartverwarmend je verslagen en ook de reacties van je familie en vrienden!
    Kleine hoop dat wij ook zoveel moois en mooie mensen mogen ontmoeten en meelopen op de Weg.
    Lieve groet, Herman en Tineke

  • 12 Mei 2015 - 00:08

    Anneke En Bernard:

    Je hebt al veel gereisd en meegemaakt in je leven, maar dit is wel een heel bijzondere reis, Margot.
    En wij genieten van je prachtige blogs en genieten ervan ze te lezen.
    Veel wandelplezier Peetje!
    Dikke kus van ons!









  • 12 Mei 2015 - 11:03

    Ellen:

    Lieve Margot, je gaat als de brandweer!!! Toppertje ben je! Ik ben ontzettend blij te lezen dat het je goed gaat en dat het je plezier geeft. 29 km vind ik wel een behoorlijke afstand; zeker in het weertype dat je omschrijft. Ik lees je berichtjes lekker vanuit een 19 graden heerlijk Friesland dus veel respect! Liefs. Ellen

  • 12 Mei 2015 - 20:04

    Francis:

    Ha Margot! Wat leuk om je eerste verslagen te lezen. Heel bijzonder wat je doet, ik bewonder je moed. Geniet ervan, ik kijk uit naar je volgende update. x Francis

  • 13 Mei 2015 - 19:14

    Sylvia:

    Lieve Margot, ik was ervan overtuigd dat ik een mail zou ontvangen als je een verslag had geplaatst, maar dezer dagen had ik niets van je gehoord, totdat bleek dat je al op zondag een stuk had geplaatst. Fijn weer van je te horen. Nou de tocht zal heus vermoeiend zijn, maar wel heel bijzonder. Grappig dat je steeds weer bekenden van vorige dagen tegenkomt. Zo gaat dat inderdaad wanneer iedereen hetzelfde doel voor ogen heeft. Heb je inmiddels je rustdag gehad? Waar was dat? Veel succes en vooral plezier! Kus, Syl, Dirk en Lisa

  • 14 Mei 2015 - 00:00

    Ingrid:

    Hoi Margot,
    wat een kanjer ben toch om zo'n wandeltocht te ondernemen! Ik doe het je niet na.
    Geniet van al het moois dat de schepping heeft voortgebracht: natuur, stilte, mensen, het weer etc. etc.
    Liefs, Ingrid

  • 21 Mei 2015 - 09:23

    Yvon:

    Kom ik toch net tot de ontdekking dat het je wel gelukt is om twee foto's te plaatsen !
    Bij het verslag "wordt ie al je vriend", heb je een foto van jezelf en (waarschijnlijk) een van Marion geplaatst. Die kunnen we dus zien. 't Kan zijn dat op andere momenten het internet niet 'voldoende' is om je foto's te uploaden. Maar…. je doet dus niets verkeerd, dat wilde ik nog even laten weten.
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 18 Maart 2015
Verslag gelezen: 1057
Totaal aantal bezoekers 42236

Voorgaande reizen:

04 Juni 2019 - 16 Juni 2019

Camino Primitivo

13 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Mijn Walk of Wisdom

18 Juni 2017 - 18 Juni 2017

Nacht van de Vluchteling

16 Mei 2017 - 01 Juni 2017

Portugese caminho

08 Augustus 2015 - 09 Augustus 2015

Trekvogelpad, van Bergen naar Enschede

03 Mei 2015 - 20 Juni 2015

Pelgrimsroute naar Santiago de Compostela

19 Augustus 2016 - 30 November -0001

Pieterpad

Landen bezocht: